Pengeskabe og brandskabe

Her finder du en oversigt over pengeskabe og brandskabe.

JC Pengeskabe har over 75 forskellige pengeskabe og brandskabe i sortimentet. Nedenfor kan du læse om de forskellige modeller. Hver model fås i flere forskellige størrelser.

Du kan også benytte søgefunktionen . Her kan du udvælge dit skab ud fra vægt, rumindhold, udvendige og indvendige mål samt sikringsklasse, deponeringsskuffe og brandgodkendelse.

SØG I PENGESKABE OG BRANDSKABE

Find det helt rigtige skab ud fra dine behov og ønsker.

Ved hjælp af vores søgefunktion kan du udvælge netop de skabe, som opfylder dine ønsker med hensyn til størrelse, vægt og sikringsniveau.

Vælg det rette pengeskab

Uanset om det du skal beskytte er værdigenstande, vigtige dokumenter, arvesmykker eller noget helt fjerde, så er det vigtigt, at du vælger det rigtige pengeskab. Derfor kan du få afklaret de vigtigste overvejelser med vores nemme købsguide. Den hjælper dig med at vælge et pengeskab, der lever op til dine behov for sikkerhed og funktionalitet.

Før du køber

Inden du begynder at sætte dig fast på et bestemt pengeskab, så skal du stille dig selv disse 3 simple spørgsmål:

- Hvad vil du lægge i pengeskabet?

- Hvad ønsker du beskyttelse mod (Indbrud, brand eller begge)?

- Hvordan ønsker du at kunne åbne pengeskabet (Nøgle, pinkode eller fingeraftryk)?

Du skal også overveje, hvad værdien er af de ting, du opbevarer i pengeskabet, hvor stort det skal være for at tingene kan være der, og hvor du vil anbringe det. *Husk, at et pengeskab generelt er meget mindre indvendigt sammenlignet med dets samlede størrelse! Kig derfor både på de indvendige og udvendige mål.

Til sidst skal du overveje, hvad dit budget er? Vi har er kæmpe udvalg af pengeskabe, så der er noget, der passer til alle krav.

Søger du efter brugte pengeskabe?

JC Pengeskabe har et lille udvalg af brugte pengeskabe, brandskabe, døgnbokse og kundebokse.

Pengeskabe og brandskabe

Pengeskabe

Pengeskabe er ikke kun til penge, men de kan bruges til opbevaring af mange forskellige værdier.

Inden du køber et skab, skal du overveje følgende ting: Hvad vil du lægge i pengeskabet? Hvad ønsker du beskyttelse mod? Hvordan ønsker du at kunne åbne pengeskabet. Alt efter dit behov og dit budget kan JC Pengeskabe hjælpe dig med at finde det rette pengeskab.

Montering af pengeskabe

Det er også vigtigt, at du overvejer, hvordan dit pengeskab skal monteres i det ønskede rum. Solide overflader er den mest sikre fastgørelse som enten beton eller mursten, hvor der ikke er gulvvarme, kabler eller rørarbejde. Gulvplader er ikke egnede til fastgørelse. De fleste pengeskabe og bestemte sikkerhedsbokse leveres med forborede huller i basen, men det gælder ikke for alle brandsikre skabe. Visse pengeskabe har også huller i ryggen, hvis du ønsker at installere på en solid mur.

Brandskabe

Brandskabe dækker over en række forskellige sikkerhedsskabe, som kan beskytte dine værdigenstande i tilfælde af brand. JC Pengeskabes brandskabe er alle certificeret og godkendte. Derfor kan du trygt lægge værdier, der er letantændelige i disse typer af skabe. Alt efter brandskabets certificering, skal det kunne modstå flammer i et specifikt antal minutter. Du kan læse mere om om brandsikring og indbrudstest, hvis du ønsker at blive klogere på, hvordan vores skabe testes og sikres.

Fordelen ved at have et brandskab er, at dine værdier er langt mere sikre på at overleve i tilfælde af brand. Vær opmærksom på at skabe, som udelukkende er brandgodkendt, ikke er indbrudssikre. Dog er flere af JC Pengeskabes brandskabe indbrudssikre og sikrer en sikker opbevaring af personfølsomme oplysninger. Dette er særlig relevant i forhold til Persondataforordningen, som trådte i kraft i maj 2018. Det blev her påbudt dataansvarlige, at opbevare personfølsomme oplysninger, så andre medarbejdere ikke kan tilgå oplysningerne.

Værdiskabe

Værdiskabe kan være med til at skabe endnu mere tryghed i tilværelsen. Med et værdiskab får du det optimale opbevaringssted til eks. elektronik, smykker, kontanter og dokumenter. Opbevar dine ejendele i værdiskabet, der sørger for den bedste sikring af dine dyrebare værdier og vigtigste dokumenter.

Værdiskabe er pengeskabe, der giver dig mulighed for at få et mindre pengeskab, som er mere kompakt og sikrer dine værdigenstande. Værdiskabets størrelse er mere velegnet at skjule i det private hjem for indtrængende gæster.

Har du brug for et sted, hvor du kun opbevarer dine mange dokumenter, kan det være, at du skal kigge på et arkivskab, der organiserer dine dokumenter. Se mere her, for at udforske vores arkivskabe. Har du kun få dokumenter og andre genstande, du ønsker at opbevare samme sted, er et værdiskab den optimale løsning for dig.

Indbrudssikring

Hos JC Pengeskabe tilbyder vi et bredt udvalg af pengeskabe, hvor du trygt kan opbevare dine værdifulde ejendele. Vores pengeskabe har forskellige sikringsbehov:

- Standard sikkerhed (Gult niveau)

- Medium sikkerhed (Grønt niveau)

- Høj sikkerhed (Blåt niveau)

- Maksimum sikkerhed (Rødt niveau)

Jo højere forsikringsgrad og sikkerhedsniveau, jo sværere vil det være for en indbrudstyv at bryde ind.

Typer af låse

Til JC Pengeskabes produkter kan du få forskellige typer af låse, alt efter behov. Den type lås du vælger, påvirker ikke nødvendigvis pengeskabets sikkerhed, men det kan påvirke brugervenligheden og din evne til at kompromittere dens sikkerhed.

Vi står altid klar til at hjælpe dig

Hos JC Pengeskabe har vi et stort udvalg af pengeskabe. Vi ønsker at give dig den bedste forudsætning for, at købe det helt rigtige skab. Derfor står vi altid klar til at hjælpe dig, og du kan kontakte os [her], hvis du har brug for råd og vejledning.

Sikring

- Standard sikkerhed (Gult niveau)

- Medium sikkerhed (Grønt niveau)

- Høj sikkerhed (Blåt niveau)